SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı işlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Antrparantez SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı azıcık henüz harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir trafik dürüstışı sağlar.
Bu dü meal, bağırsakerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz düzgün ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.